CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 15, 2011

Apa Itu Karipap

Dulu...

Dulu laaa..

Citenya Gini...

Masa Aku Gi Melencong ke negara china ader gak aku buat survey tentang kuih "Karipap" mana tau kot kot diorang penah beli ke masak ke buat ke cilok ke..apa ke..so ader la aku minta komen kat pakcik2 yang hensem,macho,bergaya dan tampan bagaikan kapal tanpa layar,Bot tanpa enjin dan kereta lembu tanpa lembunya..

Soklannya Berbunyik Gini..

"PAKCIK YG HENSEM APAKAH ITU KARIPAP?"

Lalu..Para2 Juri,Hakim Dan Peguam Seta Saksi Telah memberi Komen...

                                                          
                                                            Uncle John Rambo Chen




Dengan gaya machancornya dia menjawa " Hoh? Ghapo dio?Karipap?Pokcik suko..Tgklah muscle diperut pokcik ni..ni semua gara2 karipap kekasih golap pokcik yg buat la ni.." 

Seterusnya...
                                                                 Mr. Kah Lee Pap

                                                "Karipap Besssttt..Betul2 Holiaw..OooOooo!!"    

Pada masa yg sama aku lalu kat bawah bukit tuu..terjumpa la pakcik ni...Tapi dia tak nak memberitahu nama sebenarnya..lalu dia meminta aku taruk nama popularnya..
             
                                                     Jamal Abdillah (Bukan Nama Sebenar)
        "Sedih arr gua..kerana karipap lah bini gua meninggal dunia..selalunya karipap yg dibeli tu dari kedai makcik melah..sobb..sobb...tapi haritu dibelinya dikedai hj saad..dah tahu haji saad tu pelupa...dibuatnya karipap berintikan intel processor duo core bersama Ram 1gb ...apa lagi...maka tercekiklah bini gua yg baru gua kahwini 4 hari lepas..sob..sob....sial betul haji saad..ku bunuh kaoo ku bunuhh kao..." sambil berlari membawa sebatang penyapu mencari seorang yg bernama hj saad...adakah anda Hj saad?..sebagai bonus dan permintaan beliau untuk meletak dan mengiklankan gambo bini dia..agar selalu akan diingati oleh beliau ketika melantak karipap...saksikan..

 GG.Com....gila la pakciknya ..betul ke idak aku pon tatau..tp dari sumber-sumber dan pusat sumber yg mengatakan beliau (Pakcik Jamal Abdillah) baru je kuar hospital sakit Jiwa yg terletak di wilayah Kongo utara...ahh..kita tinggalkan kes ini dulu ya...

Masa Nak beli tiket kapal selam untuk nak balik malaysia sempat gak aku meng-interbiu dua sahabat karib ni...
                                                            En. John Johny Janajan
"Haa masuklah masuklah.....lepak2 dulu...err...nak tanya ape tah?OoOo karipap?Pakcik hari2 pakai karipap..kalau tak pakai karipap pakcik takleh duduk laa...tak selesa.....bla..bla..bla..bla...."Belum sempat dia nak menghabiskan ucapan beliau..aku potong kat korner...lalu aku tanya "pakcik tau ke apa tu karipap?"
dijawabnya..."tauu...alaaa karipap tu jenama seluar dalam kan?kan?kan?kan?" .....lalu dgn ketensionan amat sgt aku pada pakcik ni ..aku beralih kepada sahabat sejati dia....
                                                           
                                                                En. Justin Bieberuk



Dgn segera dia berkata..."Korang jgn layan sangat ngan dia tu...dia tgh  mabuk tembakau jawa tuu...dia tu bkn reti ape pon....korang tanya bab ape tadik?" lalu aku menjawab "karipap pakcikk.." tanpa membuang masa dia mengambil pen dari jurukamera untuk membuat essay tentang karipap sambil meghisap paip buatan anak saudaranya yang kini telah berhijrah ke kutub utara bersama ahli keluarga yang lain..disaat-saat akhir dia bertanya...

"Karipap tu hape?"

tanpa membuang masa aku meninggalkan pakcik tu disamping pakcik tu memamnggil namaku bertalu-talu..sambil bertanyakan..apakah itu karipap...apakah itu karipap...

so dari survey aku mengatakan rakyat di china tidak tahu dan tidak pernah tahu apa itu karipap...itu belum aku tanya lepat pulut ke..cekodok ke...mau kelu lidah diorang menjawabnya....


Jangan biar diri anda diselubungi oleh KARIPAP...




er...korang paham ke apa matlamat blog ni?...aku sendiri yang menaip pon xpaham ape yg aku sedang buat ni...hampes....
                                                                                       

.                                                                               





                    
                                                                                                     

                                                                                                

                                                        




                                                                                                       

                                                                      

No comments:

Post a Comment